دستورالعمل برگزاری آزمون‌های پایان‌ترم و ثبت نمرات در سامانه گلستان در نیم‌سال اول 1400-1399
دستورالعمل برگزاری آزمون‌های پایان‌ترم و ثبت نمرات در سامانه گلستان در نیم‌سال اول 1400-1399

1- گرچه برگزاری آزمون پایان‌ترم به عنوان بخشی از ارزیابی دانشجو در هر درس بر اساس طرح درس اعلام شده از سوی استاد در ابتدای نیم‌سال الزامی است، با توجه به شرایط خاص آموزش غیر حضوری، لازم است سهم ارزیابی‌های مستمر در طول نیم‌سال نیز قابل توجه بوده و آزمون پایان‌ترم نیز به عنوان بخشی از ارزیابی مورد توجه قرار گیرد. همچنین برگزاری آزمون به شیوه شفاهی در صورت صلاحدید استاد و بنا به ماهیت درس بلامانع است.

2- سامانه آزمون دانشگاه اصفهان به‌منظور بستری مناسب جهت برگزاری آزمون در اختیار اعضای هیأت علمی و دانشجویان قرار دارد و تلاش شده نظرات و پیشنهادهای هم‌کاران محترم در ارتقاء امکانات و امنیت سامانه به کار گرفته شود. ولی چنانچه به هر دلیلی استاد درس استفاده از سایر سامانه‌ها را جهت برگزاری آزمون ترجیح دهد، می‌تواند آزمون را با هماهنگی گروه آموزشی خود در آن سامانه برگزار نماید. بدیهی است برگزاری آزمون باید مستند بوده و در صورت لزوم قابل ارائه به مراجع نظارتی باشد.

3- لازم است استاد محترم درس با نحوه برگزاری آزمون در سامانه مورد استفاده کاملاً آشنا بوده و دانشجویان نیز از آگاهی و تسلط لازم بر سامانه مذکور از طریق مطالعه فایل‌های راهنما برخوردار باشند.

4- اساتید محترم در زمان مناسب قبل از فرا رسیدن برگزاری آزمون نسبت به بارگذاری سؤالات در سامانه و برگزاری صحیح آزمون اطمینان حاصل نمایند.

5- استاد محترم درس تمهیدات لازم جهت اطمینان از صحت برگزاری آزمون را اندیشیده و به این منظور شرایط و محدودیت‌های احتمالی در زیرساخت‌های ارتباطی را هم در نظر گرفته باشد.

6- چنانچه به دلایل فنی و ارتباطی برگزاری آزمون دچار اختلال گردد امکان برنامه‌ریزی و تجدید آزمون با هماهنگی گروه آموزشی و اداره آموزش فراهم بوده و جای نگرانی نخواهد بود.

7- در صورتی که دانشجو به دلایل موجه (مانند مشکلات پزشکی با ارائه مستندات) نتواند در آزمون پایان‌ترم شرکت نموده و متقاضی ثبت غیبت توسط استاد درس باشد، لازم است درخواست خود را در اسرع وقت و قبل از ورود نمرات توسط استاد درس (ترجیحاً در سامانه lms) به ایشان ارائه نماید.

8- در صورت ضرورت و رضایت همه دانشجویان، استاد درس می‌تواند با هماهنگی گروه آموزشی زمان برگزاری آزمون را تغییر دهد. مسؤولیت تغییر ساعت یا تاریخ آزمون بر عهده استاد درس بوده و نمی‌تواند دلیلی برای تأخیر در ورود نمرات در سامانه گلستان باشد.

9- حضور عضو محترم هیأت علمی در زمان برگزاری آزمون در سامانه برای مدیریت و اطمینان نسبت به صحت برگزاری آزمون ضروری است.

10- لازم است اعضای محترم هیات علمی به نحو مقتضی دانشجو را از زمان اعلام نمره و چگونگی پاسخگویی به درخواست تجدید نظر احتمالی آگاه سازند.

11- مهلت ورود نمرات دوره کارشناسی 10 روز پس از آزمون همان درس و دوره‌های تحصیلات تکمیلی 30 روز پس از آخرین آزمون می‌باشد. تاریخ برگزاری آزمون و اعلام نمره، در سامانه گلستان اعلام شده و مبنای اقدام می‌باشد. عدم تحویل پروژه یا تحقیق درس در موعد مقرر توسط دانشجو، باز گذاشتن فایل نمره و بلاتکلیفی آن پس از مهلت ورود نمرات را توجیه نمی‌کند. اساتید محترم می‌بایست در چنین مواردی نمره‌ی کسب شده توسط دانشجو از مجموع ارزیابی‌های دانشجو تا آن زمان را وارد و نمرات را نهایی کنند.

12- مهلت ورود نمرات پروژه، کارآموزی، کارورزی، تمرین پژوهشی و پایان‌نامه مقطع کارشناسی که در نیم‌سال اول اخذ شده‌اند، حداکثر تا 20 تیر سال 1400 می‌باشد.

13- در صورتی که دانشجویی در مهلت مقرر برای ارائه هر کدام از دروس پروژه، کارآموزی، کارورزی، تمرین پژوهشی و پایان‌نامه مقطع کارشناسی مراجعه نکند، استاد محترم درس باید نسبت به درج غیبت برای دانشجو اقدام نماید.

امید است با هم‌راهی و هم‌کاری اساتید، دانشجویان و کارشناسان گرامی، آزمون‌های پایان نیم‌سال جاری به خوبی و بدون مشکل برگزار شده و بخش دیگری از زحمات دانشگاهیان در دانشگاه اصفهان به ثمر بنشیند.

 
تاریخ:
1399/10/17
تعداد بازدید:
70
منبع:
Powered by DorsaPortal